Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego sklepu do indywidualnych potrzeb klientów.
W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszego sklepu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że bedą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Zmiana głównego rachunku bankowego YAMO sp. z o.o.30.11.2017

Zmiana głównego rachunku bankowego YAMO sp. z o.o.W związku z planowanym zakończeniem współpracy z Alior Bank S.A. informujemy, że nowy główny rachunek Yamo Sp. z o.o. w restrukturyzacji w PLN to:

ING Bank Śląski S.A. PL06 1050 1025 1000 0090 3130 4000.

więcej »

yamo.pl

Dla partnerów handlowych
» Jak zostać partnerem handlowym?
» Nie masz konta? » Zapomniałeś hasła?

jesteś tutaj:Strona główna/Ze świata IT/Facebook pozwalał dyskryminować użytkowników

zwiń

Brak produktów

zwiń

Brak produktów do porównania

Znajdź nas na Facebooku


Facebook pozwalał dyskryminować użytkowników
wstecz

04.12.2017

Facebook pozwalał dyskryminować użytkowników

Reklamodawcy mogli kierować oferty handlowe do określonej grupy odbiorców. W ten sposób posty widzieli na przykład tylko biali, a reklamy nie wyświetlały się osobom niepełnosprawnym. Portal społecznościowy tymczasowo zawiesił funkcje umożliwiające stosowanie wykluczeń rasowych oraz majątkowych.

Dziennikarze z organizacji ProPublica wykupili na Facebooku kilkadziesiąt reklam wynajmu mieszkań. Z grup odbiorców udało im się wykluczyć między innymi Żydów, Afroamerykanów, matki, osoby poruszające się na wózkach, a także posługujące się językiem hiszpańskim. Każda z tych grup jest chroniona prawem stanowym przed dyskryminacją. Mimo to, administracja portalu zaakceptowała w ciągu kilku minut wykupione reklamy. Jedynie reklama wykluczająca muzułmanów czekała na akceptację 22 minuty.

Facebook niedługo po ujawnieniu sprawy zablokował możliwość swobodnego ustalania reguł dotyczących tego, komu wyświetlane są reklamy klientów sieci społecznościowej. Jedna z dyrektorów Facebooka, Sheryl Sandberg spotkała się z czarnoskórymi przedstawicielami kongresu. W otwartym liście skierowanym do nich wyjaśniła, że portal upewni się, że algorytmy Facebooka nie pozwalają wykluczać odbiorców względem ich niektórych cech. Jednocześnie Sandberg starała się bronić funkcji kierowania reklam do określonych, wyselekcjonowanych grup. Według przedstawicielki portalu sprofilowane reklamy zapewniają lepsze dotarcie do społeczności i osób, które chętniej kupią dany produkt.

Rok temu organizacja ProPublica przeprowadziła podobny eksperyment. W jego wyniku Facebook podobnie jak dziś, zobowiązał się do poprawienia swojego systemu. Okazuje się jednak, że od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Profilowanie jest powszechną praktyką, która przynosi dużo zysków ze względu na swoją skuteczność. Nie zawsze musi chodzić o złe cele. Po prostu niektóre produkty są chętniej kupowane przez klientów o określonych cechach. Jednak czym innym są zainteresowania, a czym innym cechy fizyczne, wyznanie i status materialny, w oparciu o które Facebook pozwala konstruować reklamy.


Źródło: chip.pl
Dla partnerów YAMOZaloguj sięPrzypomnij hasłoInformacjeTransportTransport - uszkodzona przesyłkaProgram partnerski

Certyfikaty i wyróżnienia: